Skip to Content

Kategori: Blog

Cummıns Euro 5 Adblue Emulator Montajı

0 Devamını Görüntüle →

Daf Euro 5 Adblue Emulator Montajı

DAF EURO 5 ADBLUE EMULATOR MONTAJI

0 Devamını Görüntüle →

Ford Cargo Euro 5 Adblue Emulator Montajı

KURULUM TALİMATLARI

 

  PİN MODÜLÜ EECU

  • Kırmızı, yeşil çizgiyle – güç + 24V ( Araç terminali 15 )
  • Siyah, beyaz çizgiyle – araç ağırlığı ( terminal 31 )
  • Mavi , siyah çizgiyle – CAN L ( Can bus low )

 

  • Sarı, mavi çiygiyle – CAN H ( Can bus high )

MODÜLÜN NASIL MONTAJ YAPILACAĞI

  • Kontağı kapatın
  • Eğer SCR sistemi çalışıyorsa, tüm süreçlerin tamamlanması için beklemek gerekiyor.
  • Tel şemasına erişmek için OBD 2 soketini çıkartın
  • Modülü OBD 2 soketine bağlayın

 

4 ŞASE SİYAH İLE BEYAZ ÇİZGİ
6 CAN High SARI İLE MAVİ ÇİZGİ
14 CAN Low MAVİ İLE SİYAH ÇİZGİ

 

  • Kurulum yerinde artı ( terminal 15 )’I bulun
  • Ford cargo için terminal 15 ve terminal 30 sigortalarını çekin

  • Kontağı aç, AdBlue seviyesi %50 veya % 70 gösterecek.
  • Gerekiyorsa arızaları silin…
0 Devamını Görüntüle →

Iveco Euro 5 Adblue Emulator Montajı

  1. Kontağı kapatın!
  2. Eldiven kutusunu sökün, sigorta panelinin iki montaj vidasını geri takın ve tanı OBD II konnektörünün iki montaj vidasını geri takın.
  3. OBD II konnektöründeki tellere katılın:

– Kahverengi tellerden herhangi biri, emülatörün (-) teline bağlanır (bu (-))

– beyaz telli bağlantıyı emülatör teline bağlayın CAN L

– yeşil kabloyu emülatör teline bağlayın CAN

– yeşil kablolardan (+15 terminal vidasından), örneğin ABS sigortasından, emülatörün teline (kontağın açılması durumunda bu voltajı) bağlayın.

DİKKAT: OBD konektöründen (+) almayın, süreklidir.

  1. İki AdBlue sigortasını çıkarın (sigorta panelinin sol alt köşesinde SCR kısaltmasıyla 5 ve 15 sigorta var).
  2. Kontağı açınız. Üre seviyesinin olup olmadığını kontrol edin. AdBlue düzeyi belirirse, her şeyin doğru şekilde yapıldığı anlamına gelir. EM göstergesi panelde yanarsa, EM devrelerinin de AdBlue sigortasından beslendiği anlamına gelir. Sigortaları geri takmak, kapağı kaldırmak ve yeşil kabloyu kesmek gerekir. Şemaya bakın.
  3. Emülatörü kablo bandıyla sarkıtmayın.
  4. Herhangi bir arıza meydana gelirse, “Kontrol” ışığı yanar ve daha sonra zaman içinde söner. Herhangi bir arıza yoksa “kontrol” göstergesi yanmaz.

IVECO EURO 5 ADBLUE EMULATOR MONTAJI

0 Devamını Görüntüle →

Man Euro 5 Adblue Emulator Montajı

  1. Kontağı kapatın!
  2. SCR sistemi çalışıyorsa, tüm süreçlerin sona ermesini beklemek gerekir.
  3. Sigortayı (894, 737,738) (7,5А) sigorta kutusundan sökün.
  4. Modül, sürücü tarafındaki kapağın altındaki adaptör fişi kutusuna bağlanır.
  5. Kapağı soldaki bağlantı kutusundan (sürücü tarafı) çıkarın ve konektörü bulun (fotoğrafa bakın)
  6. Konektörde iki kahverengi kalın tel vardır – bu «-» (eksi).
  7. İki tel vardır: 191 – CAN H ve 192 – CAN L, iki kalın kahverengi telin altına dikey olarak yerleştirilir.
  8. Herhangi bir konektörden 15006 telini alın – bu «+» (artı).
  9. Kontağı açınız ve motoru çalıştırınız.
  10. Adblue seviyesinin yarım tankı gösterdiğinden emin olun.
  11. Motoru kapatırken herhangi bir arıza meydana geldiyse, Emulator Adblue yerleştirildikten sonra, emisyon toksisitesi piktogramının enstrümantal panelde dışarı çıkmaması mümkündür. Bu durumda, kod hatalarını silmek ve EDC sekmesinde MIL parametresini sıfırlamak gerekir. Bu durumlarda MAN CATS gereklidir.

MAN EURO 5 ADBLUE EMULATOR MONTAJI

0 Devamını Görüntüle →

Mercedes Euro 5 Adblue Emulator Montajı

  1. Kontağı kapatın!
  2. Kabinin sağ tarafında, bir yolcunun ayağında paneldeki mandalları kaldırın. Paneli demonte edin, sigorta panelinin 4 vidasını çıkarın (bkz. Fotoğraf 2, 3).
  3. Sigorta panelinin sağ tarafındaki en üst F1 sigortasını çıkarın. Fotoğraf 4’e bakın.
  4. OBD konnektöründeki tellere katılın (bkz. Fotoğraf 5):

– Kahverengi kabloyu (bu eksi (-)) Emülatörün siyah teline bağlayın

– Mavi kabloyu bağlayın (bu, CAN H, kahverengi kablodan sonraki satırda bulunur) Emülatörün beyaz teline bağlanır.

– Sarı kabloyu (bu, CANL, mavi telin önünde bulunur) Emülatörün kahverengi teline bağlayın.

– Mavi-siyah kabloyu beyaz noktalarla bağlayın (bu artı (+) 15 terminal vidası, sağ tarafta bulunur) Emülatörün kırmızı teline.

  1. NOX sensörünün akımını kesin (bkz. Fotoğraf 6, üstten görünüm). Sensör kolay kullanılabilir: çipi çıkarın, oluklu kesimi kesin, kırmızı kabloyu kesin ve bu kabloyu yalıtın.
  2. Kontağı açınız. AdBlue düzeyinin olup olmadığını kontrol edin. AdBlue seviyesi görünürse, her şeyin doğru şekilde yapıldığı anlamına gelir.
  3. Emülatörü kablo bandıyla sarkıtmayın.
  4. Tüm panelleri dikkatlice tekrar takın.

MERCEDES EURO 5 ADBLUE EMULATOR MONTAJI

0 Devamını Görüntüle →

Renault Euro 5 Adblue Emulator Montajı

  1. Kontağı kapatın!
  2. Pil bölmesinde kapakların altında (25А, 25А, 5А) üç adet sigorta bulunmaktadır. 25A sigortalarından birini çıkarın ve kısa huzmeli farları (kontak kapalı) açın. Alt ışın yanarsa, doğru sigortayı seçtiğiniz anlamına gelir. Eğer alt ışın yanmazsa, yanlış bir sigorta seçmiş olursunuz demektir. Bu sigortayı evi kapatın, başka bir 25A çıkarın ve alt kirişi tekrar kontrol edin. Bu sayede Adblue sisteminin gücünü kesiyoruz.
  3. Merkezi yolcu sigorta kutusundaki sigortayı P59 çıkarın.
  4. Gösterge panelini direksiyon borusundaki sola doğru demonte edin.
  5. Mavi teşhis OBD konnektörünü demonte edin.
  6. Jak fişlerini bağlayın (fotoğrafa bakın).
  7. Kısa devreyi önlemek için kabloları ayırın ve kontağı açın. Tankta AdBlue (50 veya% 75) seviyesi gösterge tablosunda belirmişse, tüm bağlantıların doğru yapıldığını gösterir. Lehim (veya ısıyla daralan kıvrımlı bir kıvrım varili koyun), daha sonra telleri bir sürtünme bandıyla yalıtın.
  8. Emülatörü kablo bandıyla sarkıtmayın.
  9. Herhangi bir arıza meydana gelirse, “Kontrol Et” yanar ve daha sonra zaman içinde söner. Herhangi bir arıza yoksa “kontrol” göstergesi yanmaz.
0 Devamını Görüntüle →

Scania Euro 5 Adblue Emulator Montajı

EECU Modülü Programlama

Modül programlanmamış olarak gelir ve ön programlama modülünü gerektirir. Bunu yapmak için aşağıdaki işlemleri gerçekleştirin:

– Kabloyu modüle ve bilgisayarınızdaki USB bağlantı noktasına bağlayın (modülde 2 LED durumu yanmalıdır)

– Bagajı çalıştırın (1. durum LED’inde kalır)

– 2. LED’i (yeşil) yanıp sönene kadar bekleyin.

– Üniteyi bilgisayardan ayırın

 

EECU modülünün pin ataması

– Yeşil şeritli kırmızı – güç + 24V (araba terminali 15)

– Beyaz şeritli siyah – araç ağırlığı (terminal 31)

– Siyah şeritli mavi – CAN Düşük (CAN veriyolu düşük)

– Mavi şeritli sarı – CAN High (CAN bus high)

 

Modülü araç kablolarına nasıl bağlarsınız.

– Sürücü kabinindeki sigortadaki sigortayı 42 çıkarın.

– İki kabloyu C103 konektöründen 34 pim kesin (sağ taraftaki geçiş panelindeki yolcu tarafındaki kapağın altındaki konektörü bulun). Emulator plus (+) kabinden çıkan uçlara bağlanır.

– Emulator toprağını herhangi bir uygun yere bağlayın

– Motor kontrol ünitesinden CAN kablosunu geçirin (CAN bağlantı noktası hattı (2 pinli konektör)

0 Devamını Görüntüle →

Volvo Euro 5 Adblue Emulator Montajı

  1. Kontağı kapatın!
  2. Kapatma. Sağ taraftaki kaputun altındaki bağlantı kutusunu bulun (yolcu tarafı). Üst jak fişi sarıdır. Bu fişi prizden çekin, müdahale etmemek için dikkatlice kenara itin. Jack fişinin yan tarafında SCR yazılmalıdır.
  3. Merkezi yolcu sigorta kutusundaki F10 sigortasını çıkarın.
  4. Gösterge panelini direksiyon borusundaki sola doğru demonte edin.
  5. OBD etiketli kör tapayı demonte edin. Kör fişin altında mavi bir teşhis konektörü var.
  6. Kablonun jakından çıkan teller aşağıdaki gibidir: bir siyah tel, iki beyaz tel ve mavi ve mor tellerin bükülü tel çifti (bu CAN hattıdır):

-Kanülatörün (+) teline siyah kablo bağlayın (ateşleme başlangıçta (+))

beyaz tellerden herhangi birini emülatörün (-) teline bağlayın (bu (-))

Mor teli (bükülmüş çift telden) emülatör teline bağlayın L CAN

mavi teli (bükülmüş çift telden) emülatör teline bağlayın.

  1. Kısa devreyi önlemek için kabloları ayırın ve kontağı açın. Klavyede AdBlue (50 veya% 75) seviyesinin klavyede görünmesi, tüm bağlantıların doğru yapıldığını gösterir. Lehim (veya ısıyla daralan kıvrımlı bir kıvrım varili koyun), daha sonra telleri bir sürtünme bandıyla yalıtın.
  2. Emülatörü kablo bandıyla sarkıtmayın.
  3. Herhangi bir arıza meydana gelirse, “Kontrol Et” yanar ve daha sonra zaman içinde söner. Herhangi bir arıza yoksa “kontrol” göstergesi yanmaz.
0 Devamını Görüntüle →

Otobüslere Karakutu Zorunluluğu Geliyor!

Ülkemizde özellikle son dönemlerde meydana gelen şehir içi ve şehirler arası otobüs kazalarını azaltmak ve önlemek için çalışmalar yapan hükümet, toplu yolcu taşımacılığı yapan otobüslere, belediye otobüslerine, halk otobüslerine karakutu sistemini kullanmayı zorunlu hale getiriyor. İlk etapta bu sistem; toplu taşıma yapan yaklaşık 500 bin araçta zorunlu olacak.

Eylül 2017’de düzenlenen ‘Trafik Güvenliği ve Karayolu Yolcu Taşımacılığı’ çalıştayının ardından İçişleri Bakanlığı minibüs, midibüs, otobüs, servis araçları, belediye otobüsleri dahil yolcu taşıyan tüm araçlara 2019 sonuna kadar kamera takma zorunluluğunu getirmişti.

İETT İLE BAŞLANACAK
Bakanlık şimdi de uçaklardaki karakutu sistemini toplu taşıma yapan yaklaşık 500 bin araçta zorunlu hale getirmeye hazırlanıyor. Pilot uygulaması İETT’nin 520 aracında hayata geçirilen kara kutu sistemiyle, kaza analizi yapılabilecek.

2019’DA DEVREDE
Sabah’ın haberine göre; Yüzde 99 oranında net sonuç veren karakutuların, 2019 sonuna kadar araçlara takılması zorunlu hale gelecek. Araç içi kameralarla entegre çalışacak sistemle, trafik kazalarının nedenleri net bir şekilde analiz edilecek. Türkiye Otobüsçüler Federasyonu (TOF) Başkanı Mustafa Yıldırım, trafik kazalarının minimuma düşürülmesi amacıyla hayata geçirilen çalıştayda gündeme gelen maddelerin bir bir uygulamaya geçirildiğini söyledi. Yıldırım, “25 Ekim 2017’de Karayolu Taşıma Yönetmeliği’nin 24’üncü maddesine göre yolcu taşımacılığı faaliyetinde kullanılacak taşıtlara kamera zorunluluğu getirildi. Buna entegre olan diğer sistem de karakutu uygulamasıydı. Şimdi bu sistemin de araçlara takılması zorunlu hale getirilecek” dedi.

KAZALAR YÜZDE 50 AZALIR
Bu iki sistemin kaza sonrası en doğru tespitin yapılabilmesi açısından büyük önem taşıdığını aktaran Mustafa Yıldırım, “Bu iki sistemle devlet sorunu tespit edip, kazaya sebebiyet veren konuların önüne geçmeye çalışacak. Sürücü uyarı sistemlerinin araçlarda kullanımının da zorunlu hale gelmesiyle birlikte kazalar yüzde 50 oranında azaltılacak” diye konuştu. Sürücü uyarı sistemlerinin de zorunlu olması gerektiğine dikkat çeken Yıldırım, önümüzdeki hafta İçişleri Bakanlığı yetkilileri ile bu konuyu görüşeceklerini söyledi.

KARA KUTU
Araçlara takılması zorunlu hale gelecek olan kara kutu uygulamasıyla gaz ve fren pedalı, yakıt seviyesi, vites, el freni, araç hızı, arıza bilgileri, motor, aks, şanzıman ile çevresel durum; konum, rota, mesafe benzeri hususlar incelenecek. Kara kutu ve kameralardan elde edilen veriler Emniyet Genel Müdürlüğü’ne gönderilecek. Kazanın yoldan mı, sürücü hatasından mı, araçtan mı kaynaklandığı tespit edilecek.

HER TÜRLÜ MODEL VE ARACA UYGUN KARA KUTU ÇÖZÜMLERİMİZ İÇİN LÜTFEN BİZİMLE İLETİŞİME GEÇİNİZ!

METADIAG

İkitelli Osb Mahallesi, YTÜ İkitelli Teknopark Sok. 1/103 BAŞAKŞEHİR / İSTANBUL
Telefon No: + (90)212 549 17 12
Mobil Santral: + (90)532 111 14 24
Email: info@metadiag.com.tr – teknik@metadiag.com.tr

0 Devamını Görüntüle →